طراحی دکوراسیون چیست
نوشته شده توسط : محمد

خانه آن‌جايي است که ردپايي از ما باشد! فضايي طراحي شده براي شخص ما! ما، خواسته‌هايمان، نيازهايمان و شخصيت منحصر به فردمان. و دقيقا همين‌جاست که اهميت طراحي دکوراسيون خود را نشان مي­‌دهد. طراحي دکوراسيون مانند همه تخصص­‌ها نيازمند آموزش، مطالعه و تجربه است.

مطالعه اين مطالب نيز مي‌تواند براي شما جذاب باشد:

تفاوت طراحي دکوراسيون و طراحي داخلي

اگر از آن دسته از افرادي هستيد که تمايزي بين اين دو اصطلاح قائل نيستيد، بايد بگوييم که سخت در اشتباهيد طراحي داخلي دانشي است گسترده که شامل توجه به مواردي هم­چون تهويه طبيعي فضا، نورپردازي، سازماندهي بخش‌­هاي داخلي ساختمان و تعيين اجزاي کليدي ساختمان نيز مي­‌شود. دکوراسيون داخلي اما، صرفا چيدمان فضاست. بنابراين، يک طراح داخلي علاوه بر وظايف يک دکوراتور، به اصول فني و روانشناسي محيط نيز مي­انديشد. در حالي که يک دکوراتور وارد چنين مباحثي نخواهد شد. از اين سو، دنبال کردن دکوراسيون داخلي و انتخاب آن به عنوان حرفه مي­‌تواند راحت­تر ميسر شود.

تعريف دکوراسيون داخلي :

کوراسيون معناي هماهنگ سازي طراحي شده براي به وجود آوردن رنگ ها، اثاثيه ها و ديگر اشياي در يک بخش از محيط خانه و يا هر جاي ديگر از ساختمان به روش شيک و هنرمندانه را طراحي دکوراسيون مي گويند. زماني که حرف از چيدمان منزل به حساب مي آيد نقش يک دکوراتور داخلي را بايد براي خود ايفا نماييد. با اين حال، دکوراسيون داخلي مثل بقيه هنرها جذاب، جزکاري و ريزکاري و ساير تکنيک هاي متفاوتي است که به همين عنوان سليقه ها و نيازهاي دوران، در حال تغيير مي باشند. در تعريف هاي متعدد از دکوراسيون داخلي يک اتصال ميان معماري و طراحي داخلي وجود دارد. طراحي داخلي مثل بقيه معماري هاي ساختمان و عنصرهاي به کار رفته ساختمان در ارتباط است. معماران داخلي همراه با دانش و تجربه و سابقه کاري خود به طراحي دکوراسيون مي پردازند، به صورتي که برابري در فضا به وجود مي آورند. در دکوراسيون داخلي هنرهاي مانند سبک و اصول وجود دارد ، که هر کدام از چيدمان هاي بر اساس سيلقه مي باشد. امروزه افراد بيشتر وقت خود را در فضاي بسته مي گذرانند به همين عنوان داشتن فضاي بسته شاد باعث به وجود آمدن اوقات خسته ناپذيري است که در آن اتاق هستيد. به همين علت دکوراسيون داخلي با کيفيت مناسب، بهترين روش براي سود بخشيدن به وضعيت زندگي مي باشد. افرادي که علاقه خاصي به طراحي دارند و مي خواهند به يک دکوراتور داخلي تبديل شوند نياز اوليه آن ها نيز گذراندن دوره هاي آموزشي طراحي دکوراسيون داخلي است. در دوره هاي طراحي دکوراسيون داخلي شما را با انواع تاريخ هنر و معماري آشنا مي کند و حتي کليه سبک هاي و شيوه هاي مربوط به رشته طراحي داخلي آشنا مي سازد. بسياري از طراحان داخلي حرفه اي سبک هايي ويژه اي براي ديگران براي الگو گرفتن به جاي گذاشته اند.

سبک هاي مختلف دکوراسيون داخلي :

براي طراحي داخلي اولين اقدام داشتن اطلاعات درباره انواع مختلف سبک هاي دکوراسيون است . سبک هاي مختلف شامل مدرن، مينيمال، اسکانديناوي و صنعتي و … مي باشد که فرق هاي هم باهم دارند و هر کسي به علاقه خود در چيدن آن ها را براي محيط زندگي خود استفاده مي کند.

– سبک دکوراسيون مدرن :

کلمه مدرن در زمينه دکوراسيون معمولا به يک خانه با رنگي ساده و منظم مثل استيل و شيشه طراحي مي شود مي گويند. در دکوراسيون مدرن عواملي مانند سادگي در همه جاي منزل قابل مشاهده است و از ويژگي هاي سبک مدرن صاف، صيقلي و براق و شفاف دخالت دارند.

2- سبک دکوراسيون امروزي :

سبک مدرن و امروزي دو سبک متفاوت مي باشد و اغلب به جاي هم استفاده مي شود. فرق بين آن ها در سبک مدرن شيوه طراحي است که در قرن بيستم شروع مي شود. از جهتي ديگر سبک امروزي انعطاف پذيري بالايي دارد و تعهد چنداني به سبک خاصي ندارد. در دکوراسيون امروزي راحتي در فضا موجود است. بر عکس سبک مدرن فضاي چيدمان راحتي در آن وجود ندارد و احساس صميميت بيشتري به مخاطب انتقال مي دهد.

3- سبک دکوراسيون مينيمال :

سبک مينيمال يکي از انواع سبک هاي دکوراسيون داخلي است. در سبک مينيماليست استفاده از پالت هاي رنگي مجاز مي باشد و وسايل استفاده شده براق نمي باشد. در اصل سفيد يکي از رنگ هاي پرکاربرد رنگ در دکوراسيون مينيمال است. مينيمال به معناي سادگي و نبودن عنصرهاي اضافي از محيط است.

4- دکوراسيون صنعتي :

ايده سبک دکوراسيون از دوره انقلاب صنعتي اروپا ريشه گرفته است و منازل شهري قرن 17 و 18 ميلادي در اروپا مي باشد. در اين نوع سبک استفاده از آجر و يا چوب در ظاهر دکوراسيون پرکاربرد است . يک خانه طراحي شده به روش صنعتي از يک روش استفاده شده از ساختمان صنعتي است.

5- سبک دکوراسيون اسکانديناوي :

در طراحي سبک اسکانديناوي وسايل استفاده شده در خانه همانند مبلمان از يک اثر هنري الهام گرفته شده است. اين نوع سبک به سبک مينيمال نزديک مي باشد در اصل سبک مينيمال بيشتر ويژگي خود را از سبک اسکانديناوي مدرن الهام مي گيرد.

6- سبک دکوراسيون فرانسوي :

در سبک دکوراسيون فرانسوي استفاده از رنگ هاي گرم و ملايم مرسوم است. در ميان انواع ديگر از سبک هاي دکوراسيون داخلي استفاده از ظرف هاي چيني نسبتا سنگين و ضخيم استفاده مي شود.

خدمات طراحي دکوراسيون دفتر معماري اينجير ديزاين

دکوراسيون داخلي با اين که کاري ساده به نظر مي­رسد، همانند ديگر تخصص‌­ها اگر توسط فردي دانش آموخته و ماهر انجام نشود، نتيجه‌­ي مايوس کننده­‌اي خواهد داشت. ما در اينجير ديزاين نهايت تلاش خود را خواهيم کرد تا براي شما فضايي را که لايقش هستيد، خلق کنيم. هر آن چه که رويايش را داريد برايتان مي‌­آفرينيم! از ساخت مبلمان منحصر­به­‌فردتان گرفته تا همراهي شما عزيزان در خريد مبلمان و عناصر معماري فضا. اگر عاشق گل­‌و‌­گياه هستيد، اين را نيز به ما بسپاريد! حتي اگر صرفا به مشاوره‌­اي تخصصي نياز داريد، کارشناسان ما همواره آماده خدمت­‌رساني به شما عزيزان هستند. منتظرتان هستيم.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: